کاربرد مدل تبلیغاتی 5M

مدل تبلیغاتی 5M

کاربرد مدل تبلیغاتی 5M

کاربرد مدل تبلیغاتی 5M چیست : در اصل می توان گفت این مدل برای برنامه ریزی موثر، هدف گذاری دقیق، انتخاب درست رسانه و… در تبلیغات تجاری بسیار تاثیر گذار است، و در پنج مرحله و به شرح زیر می باشد:

مدل تبلیغاتی 5M
مدل تبلیغاتی 5M

MISSION ( ماموریت ) :

در این مرحله اهداف را می توان بر پایه های   الف-مشتری   ب-بازار   ج-نتیجه   برنامه ریزی کرد.

MONEY ( بودجه بندی ) :

بودجه را می توان به   الف-توان مالی   ب-درصدی از فروش   ج-درصدی از قیمت کالا   د-حالت رقابتی   تقسیم بندی کرد.

MESSAGE ( پیام ) :

در این بخش اهداف را می توان به   الف-اثر گذاری بر رفتار مشتری   ب-ایجاد آگاهی   ج-ترغیب یا جلوگیری با استفاده از متن یا تصویر   تقسیم بندی کرد.

MEDIA ( رسانه ) :

در این قسمت باید رسانه موثر و مورد نظر از قبیل تلویزیون، بیلبورد، روزنامه و … و محل نصب، ساعت، تاریخ انتشار و … را مشخص نمود.

MEASUREMENT ( ارزیابی ) :

در این جا باید اثربخش بودن مراحل بررسی و مطمئن شد، در غیر این صورت باید مراحل بالا اصلاح شود.

برای درخواست مشاوره‌های تخصصی به بخش ” تماس با ما “ مراجعه فرمایید یا ” اینجا “ کلیک کنید.

AryanBiz

Author: A.Biz

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *