اصول و فنون تبليغات

اصول و فنون تبليغات

اصول و فنون تبليغات

اصول و فنون تبليغات
تبليغات در يك نگاه : تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگیهاي فرهنگی و اجتماعی جوامع و كشورهاي مختلف است و علاوه بر نقشی كه در افزایش فروش دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری، تقویت جایگاه شركت در افكار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرشهای مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز به كار میرود.

تبلیغات تجاری ( Advertising ) با تبلیغات مردمی ( Propaganda ) ، معروفیت و استقبال عمومی ( Publicity ) و روابط عمومی ( Public relations ) تفاوت دارد.

تبلیغات را میتوان به عنوان آگهی‌های طبقه بندی شده ( نیازمندی‌ها در مطبوعات )، مفهومی ساده دانست و یا برحسب نوع رسانه مورد استفاده، پدیده‌ای پیچیده تلقی کرد.

در كتابهای درسی و متون دانشگاهی، تعاریف متعدد و گوناگونی برای تبلیغات ارائه شده است.

با پیدایش و رخنه رسانه‌های جدید در زندگی اجتماعی و دسترسی افراد به وسایل ارتباطی فراوان میتوان تعاریف قبلی را اصلاح و تكمیل كرد.

معروف ترین و پرطرفدارترین تعریف از سوی انجمن بازاریابی آمریکا ( AMA ) به شرح زیر ارائه شده است :

تبلیغات، هر نوع معرفی و ارتقاء غیر شخصی اندیشه‌ها، كالاها و خدمات است كه با پرداخت پول انجام می‌شود و حامی مالی مشخی دارد.

‌‌

چند نکته مهم اصول و فنون تبليغات

با تجزیه و تحلیل تعریفی كه ارائه شد میتوان به نكات زیر دست یافت:

* تبلیغات، شكلی از ارتباط است كه برای برقراری آن، به رسانه‌ای كه حامل ارتباط است، پول پرداخت می‌شود.

هنگامی كه پرداختی در كار نباشد، ارتباط از نوع معروفیت و استقبال عمومی، و یا روابط عمومی است.

* تبلیغات، مستلزم یک ارتباط غیرشخصی است و هیچكس شخصاً آن را برقرار نمیكند.

* معرفی، برای ( ارتقا ) ترویج اندیشه‌ها، كالاها و خدمات انجام می‌گیرد و در پی ایجاد آگاهی در مخاطبان و تسهیل فروش كالا به آنان است.

* تبلیغات، از سوی فرد یا شركت شناخته شده و مشخصی انجام میگیرد.

این امر باعث میشود كه احتمال نشر و تبلیغ پیامهای نادرست یا پیامهای بیفایده و فاقد كاربری، كاهش یابد.

اگر حامی مالی تبلیغ، مشخص نباشد، خریدار بالقوه نمی‌داند برای خرید محصول، اندیشه یا خدمت تبلیغ شده، به سمت كدام فرد یا شركت، گرایش پیدا كرده است.

از آنجا كه تبلیغات، جزئی از مجموعه ارتباطات بازاریابی یكپارچه است، برای آشنایی دقیق تر و علمی با مفهوم و كاربرد و روش‌های آن لازم است رابطه تبلیغات را با مفاهیم گسترده تری همچون « آمیخته بازاریابی » و « آمیخته ارتقا » بشناسیم.

شما میتوانید ادامه این مقاله را بصورت کاملا رایگان دانلود کنید و مطالعه فرمایید.

اطلاعات فایل :
زبان : پارسی
حجم فایل : کمتر از 1 کیلوبایت
نوع فایل : pdf
رمز فایل : aryanbiz.ir

برای دانلود رایگان اینجا کلیک کنید

در این مقاله خواهید خواند :

بخش اول :

اصول ومبانی تبلیغات و بازاریابی
تعریف تبلیغات
تبلیغات در یك نگاه
انواع تبلیغات
تعریف بازاریابی
توسعه آمیخته بازاریابی
نگاهی به فرایند ارتباط
مراحل طراحی ارتباط موثر
تصمیم هاي مهم در تبلیغات

بخش دوم:

 رسانه شناسی
تصمیمهاي مهم در تبلیغات
تنظیم بودجه تبلیغات
تبلیغات، اخلاق قانون

بخش سوم:

 برنامه تبلیغاتی

بخش چهارم:

 آشنایی با دفتر تبلیغاتی
موسسات تبلیغاتی چگونه سازمان می‌یابند

بخش پنجم:

 آشنایی با تبلیغات محیطی

بخش ششم:

 تبلیغات چاپی

[تعداد: 10    میانگین: 4.9/5]

Author: مشاور کسب و کار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *